Emziren Anne: Süt Annesi Oldum :)

Ocak 28, 2015

Süt Annesi Oldum :)

Dün işe dönemeyişimden bahsetmiştim. Ama ben işe geri döneceğim diye doğduğu günden beri süt sağıp dolaba atıyorum. Buzluk alt katı olduğu gibi süt dolu. İşin kötüsü bozulma zamanları da yaklaşıyor. 

Hem Tomris'in Emzirme Notları'nda yazdığı üzere hem de Zeynep Kamil Hastanesi'ndeki Gebe Okulu'nda Özlem Ebe'den öğrendiğim üzere "3-3-3" kuralına göre süt saklıyorum. Başka bir deyişle; oda sıcaklığında 3 saat, buzdolabında 3 gün, buzlukta (-15) 3 ay kalabiliyor sütler. Eğer -18 derece derin dondurucunuz varsa 6 aya kadar durabilir hatta. 

Ben en iyisi notumu alayım ve bu sağma meselesini ayrıca yazayım.

Peki her gece sağdığım sütler ne oldu? diye soracak olursanız. Mükemmel bir olay oldu geçen hafta. Tam sağdığım sütler 3 aylık dayanma sürelerini doldurmaya başlayacak bir kaç hafta sonra diye karalar bağlamaya başlamıştım ki, çok şeker bir kız çıkardı hayat karşıma. 

Prematüre olarak 590 gr. doğmuş ama 1.5 kiloya azmetmiş çıkmış tam bir savaşçı kız :) Anasının kuzusu:) Halen yoğun bakımda olduğu için, annesi de kızını sadece 2 kez kucaklayabildiği için ve üzüntüden sanırım sütünün çoğunu kaybetmiş şimdilik. Ama eminim minik savaşçım çıkınca küvezden annesinin memeler akacak:) Hayat benim yolumu annesiyle kesiştirdi ve böylece Murat'ın süt kardeşi oldu. Bütün stoğumu verdim miniğe; çok ama çok sevindim. Yazarken bile içim taşıyor mutluluk gözlerimden akıyor. Annesi hemşireler istedikçe sütleri hastaneye götürüyor ve kızımıza veriliyor. Umarım yarar, şifa olur bol bol kilo olur ve annesinin koynuna kavuşur kısa zamanda. Ben bir bebeği başka hiç bir yere yakıştıramıyorum, bırakın küvezi, yatağa bile yakışmaz onlar. Varsa yoksa anne kucağı.

Şimdi ondan güzel haberler bekliyorum, Murat'la yazın onları da alıp parka gitmeyi umuyorum.


Bunu okuduktan sonra çocuklarınıza gidin bir sarılın, öpün koklayın. Benden size hediye olsun evlat kokusu:)

2 yorum:

  1. ooh maşallah nazar değmesin inşallah bende de bol bol süt olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur olur merak etme, sen rahat ol mutlaka olur canım :)

      Sil

Siz ne dersiniz?