Emziren Anne: Puset Annesi ve/ya da Sling Annesi

Ocak 29, 2015

Puset Annesi ve/ya da Sling Annesi

Böyle bir ayrım varmış arkadaşlar. Akademik literatürde çarpışan teoriler gibi, çarpışıyormuş bu iki akım. Pusette bebeğiyle dışarı çıkamaktan keyif alanlar ve taşıyıcıyla dışarı çıkmayı tercih edenler birbirlerine omuz üzerinden bakıp dudak bükerlermiş a dostlar.

Ben daha önce yazdığım gibi Murat'ı evde wrap slingle taşıyorum zaman zaman. O da alıştı bu şekilde gezmeye. Ama dışarı hava almaya çıkarken arabada ana kucağında uyuyakaldığı için aynen alıp pusetine takıyoruz; dolayısıyla pusette gezdiriyorduk. 

Sonrasında geçenlerde bir anne blogunda rastgeldim bu ayrıma. Düşündüm bizim durumu. Valla Murat Batman gibi, çocuk evde ayrı muamele istiyor dışarda ayrı :) Zaten son günlerde şu 14. -19. hafta atağını yaşıyoruz, evde onu taşımaktan belim çıktı. Dolayısıyla adamın uyumadığı zamanının çoğu benim kucağımda geçer oldu son 2-3 gündür. 

Bugün kafamda bu konu da var; dışarı çıkmadan dedim ben taşıyıcıyı da alayım. Uyanırsa pusetten alırım kucakta taşırım. İndik sahile. Hava mis. Ne sıcak ne soğuk, hafif bir ayaz:) Tam benlik hava aslında. Çok özlemişim alıp okuyacak bir kaç şey, bir yere çöreklenip saatlerce kalkmamayı. Bakalım ne zaman kısmet olacak.

Neyse, iyi ki de almışım. Murat uyudu uyandı, bir süre daha dayandı ana kucağında ama öyle yattığı yerden etrafa hakim bir görüşü olmadığı için derhal kendisini gözetleme kulesinin tepesine almamı buyurdu bana. Ben de çıkardım taşıyıcıyı aldım kucağa beyimi. Gittim puseti de arabaya koydum. Pek rahat oldu. İki elim bana kaldı; içim kazındı, tost yiyip su bile içtim Murat kucaktayken:) Kısacası evdeki konforu yakaladım:) Kendi kendime söylendim, "e be Esra, ne demeye yoruyordun kendini koca pusetle" diye. "Bundan sonra varsa yoksa kanguru !" ....dedim ve Murat esnedi. 
Bu bir. Oh ya süper. Murat burda uyur bile. Biraz da şöyle yürüyeyim. Murat yine esnedi. Bu iki. Ah çok iyi temiz hava nasıl da iyi geldi. Hemen uyuyacak herhalde. Normalde evde 3. ile 4. esneme arası uyur. Bakalım burda da öyle uyuyacak mı?

...

Sonuç: 4. esnemeden sonra Murat uyudu evet ben henüz acemi olduğum için bu havaya göre çok sıkı giyinmişim. İkimizi bil sırılsıklam edip terden hasta etmemek için koştura koştura arabaya gittim ve eve döndüm. 

Mnayaklığımı fotoğraftan da görün diye koydum. Çocuğun kıyafetinin üstüne polar tulumu giydirmişim, üstüne kanguru. Üstüne yün atkımla sarmışım ikimizi de. Ben onun üstüne bu pofuduk montumu giymişim ve kafada yün bere. Bir de yürüyüşten dolayı vücudun harareti eklenince buyrun size hastalık reçetesi. 


Kıssadan hisse: Dışarı çıkarken 3728873 tane çantayla çıkan ebeveynlere güldüğün zamanları hatırla. Titre ve af dile kadın!


9 yorum:

  1. Esracim bende bebisimi tasimak icin kulllaniyom cok rahat

    YanıtlaSil
  2. Bence de kanguru, sling gibi taşıyıcılar çok rahat. İyi ki varlar! :)

    Murat'ı her dışarı çıkarttığımda daha fazla pusetsiz gezen anne bebek görüyorum. Sanırım insanlar yeni yeni keşfediyorlar bu rahatı.

    YanıtlaSil
  3. Geçengün Kuğulu parkta gördüm, bir baba kangru diye tabir ettiğiniz taşıyıcı ile bebeğini gezdiriyordu. Ama taşıyıcı tam bir minik ayı postu gibiydi, adamın kucağında da çok şirin duruyordu :) Önceki gün paylaşımınıza bunu yazacaktım, ismi nedir diye düşündüm, bulamadım bir türlü :) Kangru ve puset yada genel olarak taşıyıcı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bu evet "camia" dışında pek bilinmiyor tabirler. Eşim Göksel de bundan 5 ay öncesine kar kanguru denildiğinde bir hayvandan bahsettiğimizi zannederdi :)

      Sil
  4. Harika vakit geçirdim bloğunuzda:) Kolaylıklar dilerim

    YanıtlaSil
  5. Ben de çok rahat etmiştim kanguruyla. Biraz geç aldığım için az kullanabildim ama olsun kullandım ya! :)

    YanıtlaSil
  6. Ben de çok rahat etmiştim kanguruyla. Biraz geç aldığım için az kullanabildim ama olsun kullandım ya! :)

    YanıtlaSil
  7. :) yerim onu beeee nasıl da memnun olduğu yerde.
    biz henüz sling vs almadık bir ara bakmak gerek demek ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiddetle tavsiye ederim Hazel. Mutlaka bir sling edin. Özellikle ilk zamanlar kucaktan inmek istemiyorlar, ihtiyaçları var senin kokuna. Bu şekilde evde hareket edebiliyorsun ; onlar mutlu sen mutlu. İstersen seçimde yardımcı da olurum ihtiyacına göre de.

      Sil

Siz ne dersiniz?