Emziren Anne: Bebekleri Sarmasak da Saklasak?

Ocak 24, 2015

Bebekleri Sarmasak da Saklasak?

Oda ısısı olmuş 25, çocukta 2 kat kıyafet. Üstüne çocuk battaniyeye sarılmış, ağlayınca da "Üşüttük mü acaba?". Evet Üşütmüşsünüz, kafayı resmen üşütmüşsünüz!" 

Bu benim de bundan 2.5 ay önce olduğum gibi bir çok yeni doğum yapmış annede ve evde ona yardım etmek için gelen annede/kayınvalidede ortaya çıkan çocuğu sarmalama takıntısına bir cevaptı. Bir nevi 2.5 ay önceki lohusa Esra'ya söylenesim geldi.

Ben çabuk atlattım da; halen kayınvalide ve kayınpederi alıştıramadık çocuğun aslında üşümediğine. Her gelişlerin de "aah yavrum, elleri mi üşümüş acaba?" diye soruyorlar; ben de "Yok anne; ellerinin soğuk olması üşüdüğü anlamına gelmiyor. Ensesine bak; sıcaksa sorun yok" diyorum:) Onların da içi rahat etmiyor ama artık söylemeden de edemiyorlar ama bize karışıp müdehale de etmek istemiyorlar :) Onlar için tam söylesem tesiri yok, söylemesem içim razı değil durumu oluyor. 

Okudum okudum. Sordum doktorlara , benden evvel doğum yapmışlara. Ya bu çocuk kaç derecede dursun? Ne giydirelim. Zannettim ki bu bir bilim dalı, tek cevap gelecek, benim de içim rahat edecek. Nerde! Türlü türlü cevaplar geldi. Ama doğrusunu sonunda öğrendim. Şimdi;

Çocuğun odası 22-23 derece olacak en fazla. Daha sıcak olursa çocuğu basıyor gerçekten. He bu 22 dereceyi buldurdum o zaman "3857473 kat da giydireyim pek soğuk çünkü" demek yok. Bu çocuk lahana değil; kat kat yapmayın. Bir body bir tulum yeter penye. 

Gece 22 23 fazla bile aslında hatta. Şunun için önemli: Havanın nem oranının çok düşmemesi için çok sıcak olmaması lazım. Odadaki hava kuru olursa çocuğun burnu tıkanır nefes alması zorlaşır, ne doğru düzgün emer, ne de uyuyabilir o zaman. doğru oran %40 - %60 arası olmalıymış. Bunu nasıl anlarım derseniz, odasına bir termometre alın derim. Eczanelerde bulabilirsinz. Ebebekte de bir kaç marka var. Ben weewell'in saatinden aldım. Hem nem ölçer hem de termometre göstergesi var. Bizim ihtiyacımızı görüyor.




Biz de denedik. çok küçükken ilk ay sarmalıyorduk oğlanı. Yenidoğan bu kendini ısıtamaz sar babam sar kafasındaydık. O kafayı neyseki değiştirdik. İlkin Göksel'e anlatamıyordum ne kadar sıcak olduğunu. O da Murat'ın vücudundaki yenidoğan sivilcelerinin aslında sıcaktan isilik olduğunu anladığında ve evi soğuttuğumuzda çocuğun cildinin normale dönmesi sonucu kabul etti. O gün bugündür evi 23'ten yukarı çıkartmamaya çalışıyoruz. Her petekte de suluk var; nem makinası yerine koyduk. O nem yaparlar havada tozu döndürüyorlar çok bence; o yüzden ıslak havlu/suluk koymayı yeğledik.

Bir de bu sıcaklıkların doğru olduğunu ve az giydirmenin doğru olduğunu nerden anlıyorum biliyor musunuz? Murat'ın üstünden her bir parça çıkardığımda adam mutlu oluyor. Her aksam banyo zamanı keyif içinde Murat. Altını değiştirirken yanlışlıkla çorap çıksa kendinden geçiyor:) Hemen şap şap bacaklara vurmalar dizii tutmalar. Ben de çıplak popo zamanı yapıyorum. Hemen bezi kapatmıyorum, oynuyoruz öyle şap şap:)

Hem bebek soğuğa alışsın, vücudu kırılgan olmasın soğuğa karşı; hem de siz her banyoda içerde bir yerlerde bir bebek bulacağım diye sayfa sayfa soymak zorunda kalmayın. 

Kural basit: Sen ne giyiyorsan o. Bazıları sen ne giyiyorsan onun 1 kat fazlası der; o da olabilir eğer içiniz rahat etmeyecekse. Ama siz evde t-shirtle geziyorsanız bebek de 2 kat olsun en fazla. Ya da dışarı çıkarken siz montla çıkıyorsanız, bebeği mumyalamayın; ona da 1 mont giydirin kafi :)

2 yorum:

  1. Size aynen katılıyorum, bende aynı şeyleri yaşadım. Doktorum hatta 19 derece uyku ortamı bebekler için idealdir dediğinde içim rahatladı ve artık kimse birşey diyemedi. Kızım şimdi 28 aylık ve hala sıcak ortamları sevmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim Gamze Hanım, demek ki siz de ender ama iyi doktorlardan birisine sahipsiniz. Neyse ki kendi derdimizi anlatırken doktorların da bizleri destekleyici söylemlerde bulunmaları çok işimize yarıyor. Malesef bu sıcaklık konusunda doktorlar da yanlış yönlendirebiliyorlar bazen. Ama ne güzel alışmış ve kocaman olmuş bile kızınız:) Murat da böyle alışıp gider umarım:)

      Sil

Siz ne dersiniz?