Emziren Anne: Anne sütünü Arttırma Yolları

Ocak 31, 2015

Anne sütünü Arttırma Yolları

Anne sütünü ne arttırır?

Fellik fellik google amcaya sorup karıştırdığım, kitapları blogları taradığım soru buydu. Türlü türlü karışımlardan çaylardan içmeyi tavsiye edeni de var, hap almayı tavsiye edeni de.

Şimdi benim deneyip kesinlikle etkili olduğunu düşündüğüm sütü arrtıran bir kaç yöntemden bahsedeyim;

1- Uyku: İlk günlerde bu çok zor elde edilen bir fırsat, farkındayım. O  yüzden ne zaman bebek uyudu, anne hemen uzansın. Uyuyamıyorsa bile uzansın dinlensin. Onun bile faydası olur. 

2- Su: Herşeyden daha fazla belki de suyun etkisi var. Bol bol su. Ne zaman mutfağa gitseniz koca bir bardak doldurup için. Ben yarım litrelik arjantin bira bardaklarından bir tanesini zaten hamileliğim sırasında su bardağı olarak ele geçirmiştim. Hamileyken alıştığım bu su içme alışkanlığı çok işime geldi. Halen devam eder. Ne zaman Murat'ı emzirmek için alsam kucağıma çölden çıkmış gibi susarım. Sanırım kendimi koşullandırdım. Her emzirmede deli gibi susuyorum ve deli gibi su içiyorum.

3- Dereotu: En sağlıklı süt arttıran gıdalardan biri. Ben de her sabah kahvaltıda ve aksam yemeği her neyse ona serpiştirip yiyorum. Dolapta hep yıkanmış hazır bulunan demetlerim var; ordan dal dal alıp serpiştirmek çok zaman kazandırıyor.

4- Susam / Tahin: Bence yarıyordur. Hele tahin! of of of çok yarıyordur yahu... evet evet :) Ben çok yedim; kilo da yaptı, yalan yok. Ama bir zararını da görmedim. DİKKAT:  Alerjen besindir susam. Dolayısıyla bebeğin kakasını takip etmek lazım. Her hangi bir değişiklik görürseniz yemeği keserek, bebeğin sindirimine alerjik bir etki olup olmadığını gözlemleyin.

5- Boza/ Buğday : Buğday ve türevi her hangi bir şey etkili diyebiliriz. Özellikle bir kış annesi olduğum için bol bol boza içtim tarçınlı. Çok keyifli oldu:)

6- Kaynar: Bu tarif meğersem Güneydoğu illerinde lohusa şerbeti olarak verilirmiş. hiçbir fikrim yoktu ama çok lezzetli buldum ben. İçinde tarçın karanfil, yenibahar, havlıcan, zencefil ve zerdeçal  var. Bunların hepisini kök ve tane olarak alıp bir tülbentle kaynatıyorsunuz. Zaten lohusa şerbeti gibi renk veriyor bordo. Tadı acı ama. Balla ya da ceviz fındık kırırarak içine içebilirsiniz. Ben sade haliyle içiyordum sıcakken de soğukken de. Missss :)

Şimdi gelelim sütü en fazla arttıran şeye. Bütün bu yukardakiler arttırmaya yardımcı olur, evet. Ama bir aktivite var ki sütü varlığıyla kat kat arttırabilir yokluğuyla kesebilir. Nedir o ? Emzirmek! Evet. Emzirdiğiniz sürece sütünüz gelir arkadaşlar. Sırf bu yüzden birçok annenin ilk aylarda sütü kesiliyormuş. Çünkü bebeğin sürekli ağlamalarını açlık olarak algılayıp ona sürekli memeyle beraber mama veriyorlar ve bebeğin uyuduğunu görünce "aaa baksanıza açmış bebek meğersem" deyip mamayı arttırdıkları için bebeğin memede kalma zamanı azalır ve zamanla vücut süt üretimini azaltarak keser. Bu çok çok önemli bir nokta. O yüzden okuduğum her kitap, her blog aynı şeyi yazıyor.


BOL BOL EMZİRİN. Bebek sütünüzü arttıracak en önemli etkendir. Bebeğin çekiş gücü her hangi bir pompadan da fazla olduğu için, pompanın yapacağı etki bile bebeğin emiş gücü yanında marjinal kalacaktır. Dolayısıyla sakin olun, rahat olun; bebeğinizi memeden ilk 3 ay ayırmadan gezebilirsiniz:) Benim ilk zamanlar doğum kilosunun yüzde 10 undan fazlasını vermiş bir bebeğin annesi olduğum için başı kopmuş tavuk gibi "ne yapmalı da sütü arttırmalı" diyerek aranmayın:) Ben bile sakinleşip sütümün fazla olduğuna odaklandım, emzirdim emzirdim. Pek uyuyamadım ama bol su içtim. Sonuç: Halen sadece anne sütüyle beslenen kilosu boyu gayet yerinde sağlıklı bir bebek ve mutlu huzurlu bir anne :)


12 yorum:

  1. Esra Hanim merhaba, kaynarla ilgili bir sorum olacak, tulbentte kaynatmak gerek demissiniz acaba ne kadar sure kaynatmak gerek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, ben kaynarı rengine bulana kadar kaynatıyorum açıkçası. Öyle şu kadar dakika diyemiyeceğim. Baya 3 4 parmak su azalıyor büyük tencerede tam oturana kadar rengi:) Ben üçüncü eferde tutturabildim mesela. Tuttuğunu nasıl anlarız derseniz, memelerin süt dolmasından;)

      Sil
  2. Cevabiniz icin tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  3. Tahinlerimiz Bayramic'ten yola cikti, geliyor! 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Of of of :) Biz de karşılığında Bayramiç'e şuan ancak sevgi gönderebiliriz. Ama başka yapabileceğimiz bir hareket olursa yapalım Coğanam:)

      Sil
    2. Tanıştırayım: hatta Murat biraz büyüsün de beraber gidelim 😊http://www.bayramicyenikoy.com

      Sil
    3. Ah super coğanam. Hemen karıştırıyorum:)

      Sil
  4. Bu bilgiler dursun şimdilik kenarda, bir gün lazım olduğunda hiç paniklemem sayende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek bilmek gereken şey aslında huzur, mutluluk:) Süt insan ruhundan anlar ;)

      Sil
  5. Verilen bilgiler için teşekkürler gayet açıklayıcı bilgiler. Eltim yeni doğum yaptı bu bilgilerden bahsedeceğim kendisine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kutlarım kendisini. Umarım sağlıkla büyütür:)

      Sil

Siz ne dersiniz?